I himmelen.

For øyeblikket sitter jeg et par tusen meter over bakken, og jeg føler meg ikke helt jordnær, tatt i betraktning at det nettopp var litt turbulens. Det verste jeg vet ved å fly er at man må sitte stille i en litt i overkant for lang tid. Tjue minutters biltur kvalifiseres i mitt hode som "lang", prøv å sitte ved siden av meg på en flytur med 4 timers tid mellom takeoff og landing. En annen ting jeg ikke liker ved flyreiser er liten plass. Jeg kan vel ikke skryte på meg å ha de lengste pipestilkene i verden, men til og med jeg synes det er liten plass til å strekke beina på. Forresten, det er bare liten plass generelt. Små kids som hyler og skriker har jeg heldigvis sluppet unna, men creeper-kids har jeg møtt på. Joda, de er søte første og andre gang de stusser bortover midtgangen og stirrer på deg med store øyne, men når de tar sin femtende tur begynner det å bli lettere ubehagelig. Jeg sitter aleine i dag, på exit-raden (er det noe som heter det?), så jeg har vært heldig med hele dette lite-plass problemet mitt. Jeg har aldri hatt så godt plass noen gang, og midtsetet mellom meg og kisen som sover søtt med ørepropper i øra og et håndkle under hodet (et lite hint til å ikke ville bli forstyrret kanskje?) er ikke i bruk , så jeg har lempet alle bøkene jeg har drasset med meg i det setet i stedet for. En fin ting med denne flyreisen derimot, er at det er internett her, som nesten er raskere enn nettet jeg har hjemme på bakken. Det har definitivt gjort reisen en hel del mindre slitsom for alle andre rundt undertegnende at jeg har fått nerde rundt på facebook, youtube, blogg og det som er, fremfor å sitte rastløs opp og ned. Tips til Norwegian og SAS, liksom. Nå skal jeg prøve å finne ut hvordan dassdøra funker, for det er visst ikke så enkelt når man er blond og det står "PUSH" med store, sorte bokstaver på hver sin side av døra, og man må dytte i midten av de ovennevnte merkene for at den skal gå opp. Hadde ikke alt vært mye enklere og hundre ganger mindre pinlig hadde man laget kun ett merke som var plassert riktig?!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar