Godt nytt år.

Jeg har ikke god tid i kveld, jeg er hos mine besteforeldre på min fars side og møter det nye året på en kant av Norge jeg er på så altfor lite. Selv med sitt udugelige, deprimerende vær - regn, slafs og sur vind - er Bergen et sjarmerende sted jeg elsker å være på. Kanskje fordi jeg har så mange fine mennesker her. Det er vel dét dette året har vært fylt av: Mye fint. Mange fine mennesker. Mange fine steder. Mange fine opplevelser, ikke minst.
Jeg bodde halvparten av 2010 i USA, den andre halvparten hjemme her i Norge. Jeg flyttet hjem fra det største eventyret hittil, og det var trist. Jeg flyttet fra nye venner jeg hadde fått i løpet av 09-10, flyttet fra en friidrettsklubb, en amerikansk high school og en sommerflørt. Flyttet fra et annet liv. Kom tilbake til det gamle livet, med nye impulser og erfaringer i bagasjen. Først nå da jeg er kommet hjem innser jeg hvor mye jeg har lært, hvor mye jeg har vokst, hvor stort utbyttet av å ha bodd utenlands ett år har vært. Fantastisk, fantastisk. Gud, så heldig jeg er.
2010 har bydd på mange utrolige mennesker. Mennesker jeg aldri kommer til å glemme, selv om vi ikke lenger har kontakt. Noen ganger skal det være slik. Mennesker jeg aldri hadde trodd jeg kom til å komme i kontakt med, men som nå er blant mine beste venner. Mennesker som har påvirket meg og som jeg har påvirket selv. Jeg får en slik god følelse når jeg tenker på alle disse finfine menneskene jeg har rundt meg.
2010 har vært et år av eventyr og utfordringer både på godt og vondt. Særlig siste halvdelen av dette året har hatt sine utfordringer. Noen er overkommet, andre må fremdeles jobbes en del med. Mye har vært usikkert, mye er fremdeles usikkert. Men dette skal ikke nevnes før neste år. En del har falt på plass - ting gir på en måte mening.
I 2009 lærte jeg å ta ting som de kommer. I 2010 har jeg funnet ut en hel del om meg selv. Selv om det er utrolig klisjé. Derfor avslutter jeg her før vi blir helt sentimentale alle ihop.
Så mens de tidligste fyrer opp de fargerike rakettene sine som skremmer vannet av onkels bikkje - Godt nytt år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar