Back to business.

Jeg er blitt sjef av skolegården. Jeg er på toppen av næringskjeden. Dronning. The boss. Tiendeklassing, med andre ord. På tide å sparke åttendeklasserumper og le av hvor teite niendeklassingene er, selv om jeg var slik for ikke mer enn en sommer siden. På tide å tro jeg er så stor og kul, nå når jeg endelig er eldst.

Neida. Jeg er jo grei, jeg. Jeg gleder meg egentlig til å komme tilbake igjen. Gleder meg til å se igjen alle sammen, både klassekamerater og lærere. Gleder meg til å komme tilbake til den samme gamle rutinen og å faktisk gjøre noe med tiden min. Annet enn trening, liksom. Nå når karakterene faktisk teller og jeg har blitt YouMe har jeg definitivt nok å fylle tiden min med, tror jeg. Så det er vel på tide å pakke skolesekken, en splitter ny en forresten, med både pennal og kalkulator. En blyant eller to er kanskje en god idé. Og en penn. Matpakke er kanskje ikke så dumt heller. Og å sette på alarmen, så jeg står opp klokken halv syv og ikke klokken ti. Jøss, dette tiende året minner jo nesten om de siste ni åra jeg har gått på skole.

1 kommentar:

  1. The last part is really cute, I love your style of writing as though you're talking to someone :)
    Question, though. In the US high school is 9th - 12th, so in Norway is it like 8th - 10th?

    SvarSlett