Utvikling.

I syvende og åttendeklasse, da var jeg kul. Spesielt i åttendeklasse. Da gikk jeg i tøysko laget for sommerføre gjennom hele vinteren, hadde lue på hodet nærmest hele året, og fingerhanskene ble tatt frem den dagen det første løvet falt og ble på inntil siste snøfnugg smeltet. Jeg var også flink med eyelineren og rettetanga, og sort, grått og rødt må jo ha vært favorittfargene. Jeg fnøs av tiendeklassejentene i sine støvletter med hæl og gigantiske Canada Goose-jakker. De verste var nok de i Uggs. Aldri i livet om jeg skulle bli slik en sofistikert og ordentlig pike. Nei, det røffe, det var nok mer min greie.
Jeg var kanskje ung og dum den gangen. For kanskje er det ikke så dumt med Canada Goose-jakke, tatt i betraktning at du kan gå i t-skjorte under den i tyve blå. Og kanskje er det bedre å gå i støvletter enn tøysko, man får ihvertfall ikke beinhinnebetennelser til å grine av. Uggs eller Onepiece derimot, tviler jeg på at jeg noen gang kommer til å dra på meg i all offentlighet. Kanskje er det ikke så ille å være sofistikert, ordentlig pike så lenge man kan være det og tøffere enn toget.

//tumblr. Seriøst, jeg må finne det adapteret snart.

1 kommentar:

  1. Hahahahahah, det er så sykt mange av dem i første. Canada Goose, UGGS, brunkrem, tights, rettet hår, mascara herfra og til månen, fjortisfylla, rosa fløyelkosedress, aifåne og solarium. Pluss de guttene som går i UGGs. Grøss.

    SvarSlett