Debatt med meg selv.

Advarsel: Temaskifter.


Burde sove. Orker ikke. Har så mye annet jeg skulle gjort. Som å fikse designet her. Jeg har jo hatt det kjempelenge nå, og nå har det visst dukket opp nye, mer fasjonable pre-designede layouter. Jeg skulle gjerne lagd et selv, men jeg kan jo ikke en døyt om noe som helst av koding eller data-språk generelt. Men vi får se hva det blir til.

Temaskifte:

Jeg har tenkt mye de siste dagene. Tenkt, og grudd meg. Vridd og vrengt hodet frem og tilbake, veid for og imot. Jeg skal til State-championship neste uke. Ja, dere husker vel det over gjennomsnittlig aggressive innlegget jeg hadde til mine egne prestasjoner her for en stund tilbake da Regionals, stevnet før States, gikk rett vest? Nå drar jeg til States for friidrettslaget og ikke skolelaget riktignok, og forskjellen er vel at States var det største stevnet i sesongen for skolelaget, men er ikke like viktig denne gangen. Jeg deltar i kastøvelsene jeg vanligvis deltar i: Kule, diskos og spyd. Samt syvkamp, da. Hvorfor jeg i alle dager er påmeldt i mangekamp før jeg i det hele tatt har noe form for teknisk grunnlag i visse øvelser må gudene vite, men jeg er altså påmeldt. Det er her all min hjernevirksomhet har kommet inn i bildet: Jeg bikker frem og tilbake mellom å synes at dette ikke egentlig er slik en dum idé, og å synes at dette er helt bak mål. Jeg liker troen på å bikke mer over til den førstnevnte tanken, for det er jo dette her jeg vil holde på med, og forhåpentligvis/kanskje/muligens bli god i. Etterhvert. Når jeg faktisk vet hva jeg holder på med, og har en smule erfaring.

Temaskifte II: 

Men hvis det er dette jeg vil holde på med, så er det jo bare å hoppe i det da? Jeg kan jo se på det som konkurransetrening - at syvkampen ikke er slik en big deal for øyeblikket - at jeg bare kaster meg med for moro skyld og for å se hvordan jeg ligger an. Herfra kan det jo bare gå oppover, tatt nærmest null erfaring eller teknikk i betraktning. Forresten, nå lyver jeg, jeg har da trent og konkurrert i fire av øvelsene før. Så får de restrerende tre bare gå som de går, holdt jeg på å si.

Temaskifte III:
På en annen side - syvkampen er jo forsåvidt ikke en stor greie i det hele tatt. Det er jo kastøvelsene jeg kommer til å fokusere på. Spyd spesielt, siden jeg har størst mulighet der. Muligheten til å bli topp fire. Det hadde vært litt fett, å gå videre til neste stevne, helt til topps. Og hvis jeg ikke klarer det i States, så har jeg jo stevnet om en måned som plan B. Vi får se.

Temaskifte IV:

Pluss, dette er bra for meg. Jeg trenger å svelge stoltheten og min plutselige mangel på selvironi, og komme tilbake til hu derre gladjenta som ikke tok det så tungt. Hele dette halvåret har båret preg av at jeg har vært for seriøs med hele greia. Og da er det ikke så morsomt lenger. "Alt sitter i hodet," som de gamle og kloke har fortalt meg et par ganger for mange. Men de har jo helt rett, slik gamle og kloke som regel har.

Temaskifte V:

Kastet bort en god del nattesøvn på dette tullet her. Men jeg kom da frem til en beslutning. Gjorde jeg ikke? 

1 kommentar: