Akkurat nå hater jeg den som oppfant internett.

Får ikke fri, konstant arbeid. Hva er galt med dette systemet? Man får ikke pause. Er det rart det finnes 60 år gamle, bitre damer som skuler stygt på ungdommer som er i den tiden hun selv aldri fikk ta del i? Ikke egentlig. Skole og utdanning, okei, men som min gamle lærer i Norge sa: "Det er en grunn til at det finnes helg. Helg er helg, og ikke skole. Man må få sjansen til å komme seg etter ei uke med hardt arbeid også" Amen to that. Det har de visst ikke hørt om her. Eller så er det bare jeg som er dum nok til å faktisk sitte bokstavelig talt 24/7 med lekser. Holder nok ikke ut dette i ett år. Ting skal liksom bli bedre. Yeah right.
Vanligvis er jeg glad i internett og hva som bringer med, men jeg hater det når det kommer til skoleoppgaver. No freaking way in hell at jeg leter igjennom 80, 900, 000 resultater etter "verdenes største fotografisamling". Jeg er sliten nå, altfor mange timer med lekser funker bare ikke. Hadde dette vært hjemme, hadde lærerene vært bekymra for overarbeiding. Så, den av dere som klager på leksene på Li skole skal jeg personlig flå levende. Men jeg skjønner ikke helt poenget, for ting er faktisk ikke så jævlig vanskelig de skal ha det til. Selv om matten er norsk videregående pensum, okei, men prinsippet er fremdeles det samme. Selv om man kan havne i en klasse med universitetspensum, så er stoffet nøyaktig det samme, bare ikke fullt så overdrevent oppblåst og skremmende. Hvorfor skal man overarbeide seg og ikke ha ett liv når man kan være nøyaktig like god, men uten alt dette stresset, presset og maset om suksess og ære?
Over til noe litt morsommere: Hele familien dro til dyreparken i dag. "It's a really small zoo, though," beskrev de dyreparken som får Kristiansand Dyrepark til å ligne en gård. Jeg måtte bare le, men hey, everything is bigger in America. Bilder kommer, så fort jeg har hatet meg gjennom resten av dette hersens prosjektet som jeg har lyst til å sende nedenom-og-hjem-igjen.

Endret forresten også layout. Nå er jeg faktisk fornøyd, men det sa jeg også forrige gang. Vi får se hvor lenge det varer, men det er noen småforandringer som må til. Ris/ros mottas med stor takk og smilefjes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar