Joa, oppdatering.

Kan nesten puste lettet ut, kun én dag igjen til helg. Jeg gleder meg til pause og fri. Får til og med fri på mandag! Føler jeg høres helt gæren ut, men jeg har aldri gledet meg slik til helg som her. Slitet, stresset og presset lønner seg, jeg får til ting raskere og raskere. Mye sliter jeg med ennå though, men det går i hvertfall riktig vei. Så sent som i dag, etter to uker, fant fransklæreren min ut at jeg er norsk. En av de andre nordmennene hadde nemlig fortalt henne det. Håper hun nå har litt dårlig samvittighet for å ha fått meg til å ydmyke meg selv fullstendig ved å snakke feilaktig fransk når jeg egentlig har hendene fulle med å snakke nogenlunde riktig engelsk. At jeg attpåtil er freshman, yngst i klassen og har fransk 2 (man skal visst ha noen andre klasser før man kommer opp på det nivået. Ikke spør meg, spør rådgiveren...), så gjør det liksom ikke helt saken bedre at jeg lærer mitt tredje språk på andrespråket mitt.

Jeg har vært klar over det helt siden i fjor når vi så vidt begynte å snakke om å flytte - men jeg var ikke klar over at det skulle være utslitende som det er. Men det er faktisk ikke så ille allikevel, for det er så sinnsykt gøy. Så mye nytt, så mye å oppleve, så mange ekstremt kule mennesker å bli kjent med. Jeg kan ikke tro at jeg faktisk bor her ennå, jeg vet ikke helt hva jeg tror. Jeg bare... er. Er her. Er på skolen, er hjemme, gjør lekser, trener når jeg får sjansen og bare eksisterer. Treninga har vært veldig på hylla nå, og det suger BIGTIME. Det viste seg å være vanskeligere enn planlagt å finne en friidrettsklubb av nogenlunde kvalitet, med en nogenlunde hyppig treningsrutine. Skolens friidrettslag begynner heller ikke før til våren, og crosscountry (langdistanser) er liksom ikke helt min greie. Jeg støtte litt kule utenfor huset her, og det var oppløftende resultater. Kanskje det ikke har vært så dumt med en pause allikevel. Teknikken var mye bedre, det kjentes i hvertfall slik.

MAMMA HADDE BURSDAG I GÅR! Gratulerer med dagen, beste mamma'n i verden! Vi spiste ute på en kinaresturant med mye syke greier. Mye av det var faktisk ultrakjempegodt, men herretter styrer jeg unna desserter generelt. Ingenting er som norsk kake, for å være helt ærlig. Det var i hvertfall kjempekoselig. Kusinen min hadde også bursdag i går, GRATULERER MED DAGEN TIL HENNE også! Egentlig var det planlagt at jeg skulle blogge om dette i går. Men så var det "egentlig planlagt at jeg skulle blogge dagen før der og dagen før der også," men det har jeg virkelig ikke hatt overskudd nok til å gjøre. All tid og krefter går til å komme inn i rutiner og vaner som matcher nivået i klassene jeg er satt opp i, og når jeg sovner over skoleboka funker det liksom ikke helt å prioritere bloggen.

Jeg lovte jeg skulle fikse bildeprogrammet mitt, men i dette stramme tidsskjemaet har jeg seriøst ikke tid til å nerde PCen i tre timer på jakt etter måter å leke mer nerd enn hva jeg egentlig er. Jeg vet ikke helt hva helgen bringer, men akkurat nå skal jeg øve til biologiprøva i morgen og forhåpentligvis løpe litt. Hvis jeg gidder... Men biologiprøve i første omgang.
Nå er også høsten kommet der hjemme? Hvordan er det hjemme nå? Jeg får så dårlige svar fra dere jeg spør, på samme måte som at dere sikkert mener at mine svar er dårlige når dere spør. Her er det i hvertfall en merkbar forandring. Det er fremdeles like varmt, men den siste uka har det vært mer overskyet og regn. Jeg har ikke egentlig noe i mot det, jeg sitter jo på skolebenken størstedelen av dagen uansett. Vi snakkes så fort jeg har overlevd andre fredagen på Amerikansk High School!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar