Dilemma.


Skillet - Those Nights.



Dilemmaer. De er fine greier. Jeg har forresten fått beskjed om at jeg må begynne å snakke norsk. Tiendeklasse-norsk, altså. Fredagsfylla-norsk. Fjortis-norsk? Tror jeg står over. Ihvertfall på bloggen. Det er litt morsomt. Hvordan jeg i det ene øyeblikket teller ned månedene til jeg slipper ut fra denne skolen med de samme, gamle folkene, og hvordan jeg i det neste ikke vil bryte med noen av dem. Hvordan jeg i det ene øyeblikket gjerne skulle hatt en fot innenfor hos disse regjerende menneskene på toppen av næringskjeden, mens jeg samtidig aldri i verden vil synke (?) dithen. Hvordan jeg stortrives og vil ha noe nytt på én og samme tid. Hvordan jeg så veldig gjerne skulle vært to-tre år eldre og vært med på all moroa de eldre barna får drive med, men hvordan jeg digger å være femten år og fremdeles sett på som ei lita jente. Det er vel dette som er greia med ungdomsskolen?

1 kommentar:

  1. Nyt tiden på ungdomsskolen. Det er sykt mye drama, og videregående er ti ganger bedre, men på ungdomsskolen har du tid. Tid til å holde på med det du vil. Du mister 70 % av fritiden din på vgs. Og sånn btw, de som er "kule" på ungdomsskolen med 2 i snitt, kommer krypende til "nerdene" på vgs. That's kind of fun.

    SvarSlett