Bånd.

Hvordan mennesker kan få dyr så mange ganger større enn dem til å adlyde selv det minste vink, er fascinerende. Hvordan dyrene gjør alt dette, for en skarve håndfull fisk som belønning, er nesten like fascinerende. Men hvordan båndet av tillit som skapes gjennom denne prosessen, hvor knyttet til hverandre man blir, og hvor mye man lærer både om seg selv og hverandre, er over min fatteevne. Det er slike ting som bringer frem hippien som vil redde verden i meg, som virkelig ikke hadde hatt noe i mot å hoppe ut i bassenget med giganten som ellers helt sikkert ville drept meg. På en annen side så falmet ønsket et par øyeblikk da giganten sprutet meg dyvvåt med saltvann som sved i øynene og som etter tre minutter gjorde at jeg satt skjelvende og iskald i den ellers så varme sommerlufta. Men allikevel, det er noe spesielt å se slike spektakulære ting, som vekker barndomsdrømmen som dyretrener til live igjen.
Stay tuned for schoolpicture.


Du kan jo forestille deg hva slags flodbølge som traff den noe intetanende Kaisa.. Thanks a lot, Shamu.



1 kommentar:

  1. superstilig! Har alltid hatt lyst til å se sånn delfinshow! Men hva slags dyr er de bak det gjerdet?
    lissy <3

    SvarSlett