The Beauty of Time.

Han sa at greia med tid er at den aldri stopper, uansett hvor mye du måtte ønske det. Han sa at greia er at du aldri får igjen hundredelene, sekundene, minuttene, timene, dagene, ukene eller årene, uansett hvor mange ganger du ønsker deg tilbake til akkurat den tiden eller dét øyeblikket. Han sa at hvis du lever for mye i fortiden går du glipp av nåtiden, og ved å holde fast ved noe som ikke lenger eksisterer går du glipp av det som finnes her og nå. Han sa at det var det som var så vakkert med tid, det faktum at ingenting varer evig, og kunsten er å ta vare på alt du har her og nå, og gjøre det beste ut av situasjonen. Han sa at selv om det er trist, så er det for få mennesker som innser dette, og som lever i en fordums tid. Han sa at det viktigste var å innse at det ikke finnes noen "Spol Tilbake"- knapp og en fjernkontroll, og at det ikke er mulig å holde igjen den tidsperioden du befinner deg i akkurat nå, for det er en del av tidens lover - at den er konstant og evigvarende, men stopper ikke opp for noen.
Dette var noe av det siste han sa i engelsktimen i åttende periode helt på slutten av dagen, da alle egentlig var lei og ville hjem. Dette var det han sa som fikk meg til å innse at det finnes lærere som tilfører annen kunnskap enn bare akademisk kunnskap, og som kan lære deg ting du kommer til å ta med deg videre.

2 kommentarer:

  1. Genialt. Mange takk, dette har jeg ikke tenkt på den måten før.

    SvarSlett
  2. Han har veldig rett. Og jeg tenker over akkurat det der noen ganger. Tiden. Hvor fort den går. Forsvinner. Men allikevel så bruker jeg mye tid på å se fremover også. Glede meg til det som skal skje. Jeg burde kanskje tenke like mye over nåtiden. Jeg tror du har en klok lærer.

    SV: Det er fint dere er noen som klarer å lese mellom linjene. Det er det ikke alle som gjør :)

    SvarSlett