"Please, don't do anything drastic, crazy or obnoxious."


Simple Plan - One day.

.. Sa engelsklæreren før han fløy ut av klasserommet for å fikse noe hittil ukjent. Klassen hans benyttet sjansen til å flytte alle pulter så nærme kateteret som overhodet mulig, og omringe det av en halvsirkel av pulter. Da læreren stakk hodet inn døra fem minutter senere ble han stående og stirre på klassen sin i et øyeblikks lammelse av overraskelse, før han stille lukket døra og forsvant i ytterligere tre minutter til. Da han hadde summet seg nok til å komme inn igjen satt klassen fremdeles tett sammenstuet, med gravalvorlige ansiktsuttrykk, som om ingenting hadde hendt. Selv om det nå var en pyramide av bøker på en pult midt i klynga. Vanligvis oppfører vi oss meget pent, men det var jo tross alt den siste dagen i den siste ordentlige skoleuka vår for i år. Når læreren har fortalt oss så mange historier fra tidligere klasser gjennom året var det vel egentlig å forvente at også vi tilføyde noe til historiene hans. For en sær klasse jeg har, sånn egentlig. Men herregud, så mye morsomt vi gjør. Det er visst ikke mer enn tretten dager igjen til skoleslutt heller, hvis jeg ikke tar helt feil. I morgen skal jeg opp grusomt tidlig for å dra på friidrettsstevne. Selv om jeg må opp grusomt tidlig og har lagt meg altfor sent i det siste, så gleder jeg meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar