Faker.

Jeg er trøtt, lei, har vondt i hodet og er skikkelig sliten, selv om jeg ikke har vært på trening i dag, overraskende nok. Egentlig vil jeg grave med ned under dyna og sove for eternity, på en måte. Jeg burde rydde det overbomba rommet, jeg burde rydde den overbomba stua, jeg burde gjøre leksene og jeg burde pugge til prøva i morgen. Men jeg orker ikke. Gidder ikke. Vil ikke.
Carefaaaace.

Sånn ellers i dag var dagen rimelig normal. Eller, jo, forresten, vi avspaserte den siste timen, for vi hadde ikke noen lærer som kunne ta timen. Så da fikk vi gå hjem, som var megadigg! Jeg hadde også en engelskprøve jeg tror gikk bra, og jeg fikk vite at jeg fikk 6 på engelsk halv skrivedag. Det var litt kult. Mot kvelden var jeg på et foreldremøte og snakket om et tiltak mot mobbing som vi har gående på skolen, anti-mobbe-team. Det er veldig bra, synes jeg, at elevene får ta del i noe som angår dem av alle. Anyways, jeg skulle nå snakke på det foreldremøtet, da. Det var helt greit når jeg våknet i morges, jeg tenkte ikke på det før jeg kom hjem i dag. Så ble klokken 18, og det var en halvtime til møtet begynte. "Faen, faen, faen, faen, hva har jeg begitt meg ut på ?!"
Sjeldent jeg er så nervøs for å snakke for en folkemengde, egentlig er jeg ikke sjenert for det i det hele tatt, og har ingen problemer med å ta slike ting på sparket. Men nå var det liksom foreldre til folk jeg kjenner, og de stirret sånn på meg. Jeg er flink til å virke sikker og overbevisende når jeg egentlig føler at jeg dør, tydeligvis. De som satt og hørte på hørte tydeligvis ikke hvor nervøs jeg egentlig var, og jeg faker tydeligvis min egen selvtillit. Positivt på mange måter. Tror jeg. Og dette var innleggets overskrift. Jeg faker ting. Jeg har nå i hvertfall en anelse av hvor fælt det er å snakke foran andre folk for veldig sjenerte folk, og har medfølelse for dem. Jeg er faktisk glad for at jeg er show-off-kid-deluxe og elsker oppmerksomhet. Glad og glad, fru blond... Men det blir enklere å snakke med/til fremmede da.
Men nå må jeg få rumpa i gir og lese igjennom til den stygge prøven. Håper det var flere enn meg som var naive nok til å ikke gå på noen 1. april-spøker i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar