Tid er bare naturens måte å forhindre at alt skjer på en gang.

To the Grandparents, ladies and gentlemen!
Etter 2 timers biltur til et sted som er enda kaldere enn hjembygda (-23 grader her, de som sier det er kaldt hjemme kan holde kjeft), og jeg har lest halvparten av Ulvenatten som Tom Egeland har skrevet. En mektig flink forfatter, som har et "trykk" på historien hele den halve veien jeg har lest. Jeg regner med at spenningen er like høy gjennom resten av boka også, skal vi stole på kritikerne. Jeg anbefaler boka, for de som liker gisseldramaer.
Og hvis du ikke gjør det, anbefaler jeg den uansett. (:

Nå i skrivende stund er det bare ca. 2 minutter igjen av den nest siste dagen i 2008.
Hva er tid? Det er jo ikke bare timer og minutter og sekunder. Den forteller ikke bare noe om hvor lenge siden ditt og datt skjedde, eller hvor lenge det er til det og det skjer, det er vel noe mer også? Det kan ikke bare være en betegnelse mennesker har skapt. For den virker jo på oss også, right?
Gah, jeg blir bare forvirret av tankene mine. Jeg har for mange av dem, og de vil si sitt på nøyaktig samme tid. Det er for liten tid, for mye som skjer.
Derfor slår vi oss til ro med pappas forklaring: "Tid er bare naturens måte å forhindre at alt skjer på en gang", for denne gang, i hvertfall. Det blir sikkert et innlegg om dette i morgen også. ^^''

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar