2008 vs 2009

Sånn med en gang: GODT NYTTÅR!

2008 er over om noen få timer, og 2009 settes i gang. Dette året har hatt sine oppturer og nedturer, slik alle år har. Året har gått utrolig fort, som om tiden bestemte seg for å spole fast-forward. Det virker ikke som om det er over et halvt år siden jeg gikk ut av skolegården på barneskolen for aller siste gang, glad og noe nedtrykt. På samme tid virker det kjempelenge siden jeg og alle de andre 8. klassingene gikk nervøse ned til skolen aller første dag på ungdomsskolen. Ikke var vi sikre på hva som ventet oss, ei eller hva som var ventet av oss. De fleste var vel nervøse for hvordan resten av skolen skulle møte oss, om 10. klasse var så skumle som det ryktes, og hvordan de nye klassene ville være. Men etterhvert falt bitene på plass, og vi fant ut hvordan spillet skulle spilles. Klassen falt til ro, med et godt miljø, og jeg fikk venner både i klassen og på kryss av trinnene. Hele skolen var ny, med karakterer og lærere. Det har vært utfordrende og morsomt, kanskje derfor tiden har gått så fort. Etter skolen gikk dagen sin vante gang, med lekser og trening og familie. Kanskje man fikk skvist inn et besøk hos en venn også.

Og 2009, hvordan blir det? Det vet jeg ikke. Mange forandringer er i lufta, både på skolen og i familien. Det blir flytting og slutting. Fuck det. Men så kommer man tilbake igjen, selv om noen andre ikke gjør det. Jeg orker ikke tenke på det en gang, det kommer til å bli jævlig, selv om det kommer til å bli spennende. Men før den tid er det vår og sommer, med loking ute på gresset, med bading, soling og ha-det-morroing (norsklæreren hadde drept meg nå, men det er den siste dagen i året, after all). Det kommer til å bli masse loking med venner, i hvertfall i sommerferien. Jeg nekter nemlig å dra på ferie i år. Am I weird? Nei, du skulle bare visst. (:
Jeg blir også fjorten i totusenogni, en ny opplevelse jeg bare får én gang (som om man blir 14 to ganger i løpet av livet... Hoho ^^), i slutten av januar for de som bryr seg, og som ikke visste. Som sagt: Mange forandringer er i ferd med å skje. Noen bra, noen ikke fullt så bra, og noen fæle. Men man må bare komme gjennom dem, right?

Men de skal vi ikke tenke på nå. Nå skal vi fokusere på feiringen som skal finne sted i natt. Vi skal markere slutten på 2008 og begynnelsen på 2009. Og da gjenstår egentlig bare å si:
Takk for det gamle, velkommen det nye! Måtte det nye året bringe minneverdige opplevelser, latter og kos, utfordringer og måtte det bli et minneverdig år!

Fortiden er umulig å gjøre noe med, og fremtiden eksisterer ikke før den blir nåtid.

Jeg trenger ikke si at jeg tenker mye.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar