Brett & språk.

Good evening, ladies and gentlemen!
Todays event was the fantastic trip to Kollen with Martine. It was really great. Teaching snowboarding to one of your best friends couldn't be any more fun! Well, if the rest of your friends was with you as well, I guess it would. But anyway, I think I'm switching over to norwegian now. Mainly because I'm not really in the mood for writing in English. Maybe another day, my darling.

Som jeg sa, var dagens høydepunkt å dra til Kollen med Martine og lære henne å stå på snowboard. Jeg er kanskje ikke den mest skillsa personen til å lære bort det, men jeg gjorde mitt beste. Jeg synes Martine var skikkelig flink,
tatt i betraktning at hun bare har stått 2 timer fra før av. Nå kjører hun nesten skikkelig, og det var kjempekult. Det gjøres igjen, selv om jeg ikke tror ræva til eleven min er helt enig... Men jeg er stolt av henne, hun reiste seg og prøvde igjen når hun tryna. Vel, vi ble vel liggende en stund og le, men det er en annen sak. Må gjøres igjen, bare at vi da går for de større bakkene, right? :D
Jeg har egentlig ikke gjort så mye mer i dag, faktisk. Men telefoner, de er morsomme. Visste du at man kan ringe lenge med dem?

Når jeg først var inne på engelsk i første avsnitt, altså et språk, så føler jeg for å nevne at jeg elsker språk. Jeg elsker å høre på fremmede språk, og prøve å lære dem. For tiden lærer jeg mer norsk, engelsk og grammatikk som andre norske ungdomsskoleelever, samt fransk. Og det er så gøy! For språk er ikke det samme som k&h eller samfunnsfag, språk vet du at du har bruk for. Samme med grammatikk. Og den vissheten at hvis du kan mange språk, så kan du forstå og gjøre deg forstått i andre deler av verden, den er veldig deilig. Jeg har lyst til å lære meg mange språk. Men man må kunne krabbe før man kan gå, og gå før man kan løpe. Derfor vil jeg lære meg engelsk veldig godt, eller nesten flytende først, og lære fransk. Eller spansk, kanskje. Men jeg har også lyst til å lære meg tysk, latinsk, russisk og kanskje arabisk. For some reason. Tegnspråk har jeg også veldig lyst til å lære, for det ser så tøft ut. Japansk eller kinesisk også. Det kommer sikkert til å bli et av de språkene som blir det nye verdensspråket, så det er bare å lære seg de rundt 6000 tegnene, folkens.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar