Dagens & andre ting.

I dag var det to hovedpoeng: Var på trening på et annet sted enn vanlig, litt sånn opp i bygda. Veldig morsomt, som alltid. Var også i Kollen igjen med Martine. Kjempemorsomt, selv om jeg mistenker at hun hater meg max nå, ettersom jeg overtalte henne til ting hun ikke helt hadde lyst til. Jeg har litt dårlig samvittighet. Men hun hadde godt av det, sånn egentlig. Jeg synes hun er kjempeflink og er ordentlig imponert av ferdighetene hennes. Etter mindre enn to dager er hun allerede i de ordentlige bakkene og heisene. Det jeg brukte fire uker på har hun lært på to dager. I'm like, so proud.

Halvveis i ferie, er det ikke? Noe sånt. Jeg har slæcket helt av, eneste fornuftige jeg har gjort er å trene og snu døgnet (ikke akkurat fornuftig, men det funker), lest og vært i Kollen. Gleder meg litt til skolen begynner igjen. Hvis vi ser bort i fra selve skole-delen. Leksene og prøvene og fremføringene orker jeg ikke tenke på ennå. Gleder meg til å se igjen vennene. Blir litt mye med familien noen ganger. Men jeg overlever.

Enten for moden, eller fremdeles et barn. Enten for veslevoksen eller for barnslig. Hvorfor er jeg midt i mellom på alle måter? Det plager meg nesten, enten er jeg for stor, eller så er jeg for liten fordi jeg er noen år yngre, avhengig av hvilke folk jeg er med. Og hvorfor i all verden skriver jeg dette? Aner ikke, en del av livet, I guess, men det finnes da grenser for hvor mye jeg skal slippe ut fra hodet og inn på PCen. Og hvis vedkommende som har satt meg sammen slik kunne forklare meg hvorfor, hadde jeg vært veldig glad. Det kalles pubertet, tror jeg.

Far away, both in age and time.
Like a whisper
of what could be.
Live now, die later
not so easy, really.

But a smile, a laugh, or just a look
would be enough.
Even though is probably fake.

Keep it real.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar