NRK + andre tanker.

Jeg begynner dette innlegget med hyggelige ting. Dagens skoledag. Vi var på skoletur, turen gikk til NRK, og vi fikk se hvordan folkene jobbet der. Det var sinnsykt kult!
Vi fikk en omvisning, hvor vi blant annet fikk se kostymelageret, hvor de sender nyhetene og været fra, og MASSE annet. Vi fikk også se hvor Klassefesten og Beat for Beat og sinnsykt mange andre TV-programmer var laget også. Det virker mye større på TV, just to say. Og det var utrolig mange lyskaster-greier i studioet der nyhetene blir sendt. Ekstremt mange lyskastere.
Men noe av det kuleste med hele greia var vel green-screen (eller hva det nå het), som er en helt enkel grønn bakgrunn hvor andre grønne ting blir usynlige. Blir blant annet brukt til å vise været, og å lage sånne spesialeffekter. Damen sa at usynlighetskappen i Harry Potter var laget slik, i hvertfall. Det var også et Opplevelsessenter der, or something like that. Det var i hvertfall sånne bokser man kunne gå inn i og leke sportskommentator, nyhetsoppleser eller værdame i. Værdame-greia var definitivt min favoritt. Åjadda, det er ekstremt kult å ha på grønn lue og når hodet ditt plutselig forsvinner. Også veldig festlig å være 3 stk inni der, og kle på seg sånne grønne filt-ting, right people? :D
Også bussturene var veldig underholdende, til tross for at jeg nesten ble most inn i et hjørne av en mann som var et hode høyere og dobbelt så bred som meg. Men det er en annen sak.
Jeg tror jeg tok rundt 150 bilder, hvor 90% av dem er uskarpe, usaklige og hadde ingenting med NRK å gjøre. Men men, morsomme å se på er de uansett. :)


Over til en helt annen sak, noe av det jeg misliker sterkest her i verden: Jeg blir så jævlig pissed på jævlene som hakker på andre for å føle seg bedre sjøl. Hvor ondskapsfulle er det noen folk egentlig er? Jeg mener, hvem faen har noe med om en eller annen går med en genser som ingen andre har? Hvem har egentlig noe med om noen er for for sossestilen eller forholder seg til skate/baggy-stilen, eller om man liker emo-, gother- eller punkerstilen? Eller om man liker klassisk eller om man liker screamo, om man liker techno eller om man liker hip hop, for den sakens skyld?
Jeg er mer for skate/baggy-, emo-, gother- og punkerstilene enn jeg er for sossestilen. Har ikke noe i mot sossegreiene eller noe sånt, og det gjør meg ingenting å ta på en genser fra Bik Bok eller whatever heller. Selvfølgelig finnes det grenser for hvor mye svart det skal være, på lik linje med hvor mye rosa det skal være. My point: Klesstil og musikksmak har noe med personlighet å gjøre, og en personlighet er det mange nyanser av. Bare fordi man hører på rap og hip hop er man ikke en gjennomført "gangstah" heller. Kanskje man også digger klassisk samtidig?
Jeg leste for noen minutter siden om en annens tanker om dette, og jeg sier meg helt enig med vedkommende.
Hvis du ikke har noe bra å si, så hold kjeft. Hvertfall hvis du ikke kan argumentere for meningene dine.

It never was and never will be
You're not real and you can't save me
Somehow now you're everybody's fool

En liten del fra Everybody's Fool av Evanescence, som passet veldig bra nå, synes jeg. Hvis du faker deg sjøl og rakker på andre for å gjøre deg selv bedre, blir det til slutt deg alle ler av.

I proudly present: Noen av de mest saklige bildene fra i dag. Kanskje jeg poster noen av de usaklige også, men da må jeg skaffe tillatelse fra noen folk først.


Det er den... Gule greia fra barneTV! : D


"Studio", daah. Den var litt kul.


Gullsko. Noen andre enn jeg som synes de var litt tøffe? xD


Og det der er noen penne-greier, som også var litt kule. Ok, dette var et av de usaklig bildene..

Bildekvaliteten suger forresten, for de er tatt med mobilen min. Just to say.

4 kommentarer:

  1. "Bildene suger for de er tatt med mobilen min" dine funker ihvertfall i forhold til mine! xD

    SvarSlett
  2. Ja, DET er jeg enig med deg i. Neida, just joking.(: Men mobilkameraet er ræva i forhold til det ordentlige kameraet.

    SvarSlett
  3. Den gule sesam stasjon-personen, hvis det er den det er, heter Alfa. :3
    Jeg måtte si det. xD

    SvarSlett
  4. ÅJA! (i)
    Det var noe sånt, ja. :D ^^''

    SvarSlett