BarneTV og andre "barnslige" greier.

Åh, herregud, som jeg har savnet BarneTV! Jeg savner å være liten og fremdeles synes at BarneTV er kult, og stirre som limt fast til skjermen. Jeg satt og så på Asgeir og Vaske på BarneTV, som er much better than the crap som går på TV nå. Jeg savner alle de gamle barnetv-programmene, de som var så fantastisk koselige. I motsetning til de greiene som er nå, hvor 10 år gamle drittunger er programledere, som ikke vet hva "programleder" betyr en gang. Ikke vet de hva "skuespill" betyr heller, men det er jo ikke deres feil. Det er de voksne som fyller barna sine med skyhøye tanker om seg selv og hvordan de er. Nå kom det en reklame om en Tv-serie, og jeg ble bare pissed av den.
"Du skal bare drite i å juge så mye!"
"Du har ikke så veldig mye du skulle sagt! Du er ikke så veldig mye bedre sjøl, da!
... NEI, THOMAS, JEG MENTE DET IKKE!"
Give me a break. Som om en elleveåring vet hva det betyr å være sammen med noen, liksom. No offense ovenfor dere som er sammen med noen, koselig nok det. Jeg blir bare så irritert når de får unger til å tro at de vet noe som helst om forhold i det hele tatt. Det hadde ikke så mye med reklamen å gjøre, men jeg følte jeg måtte kommentere det allikevel. Ti, elleve og tolvåringer vet ikke hva det betyr å elske noen. Det blir bare feil å misbruke ordene "jeg elsker deg". Det er noe annet å si det til en venn eller et familiemedlem, men å være elleve år og tro at du har funnet livets store kjærlighet, det blir feil, sort of. Selvfølgelig finnes det sikkert noen unntak her i verden, men tviler på at det er mange, egentlig. Mwhihi, sier jenta som ikke har vært sammen med noen på nesten 2 år. Jeg er bare kresen og faller for feil folk. (h) Og så er jeg ikke falle-for materiale for andre, that's for sure. Men det var ikke dette jeg skulle skrive om, så vi hopper tilbake til barneTV og andre barnslige saker, vi. (:

En av favorittfilmene mine EVER må være Løvenes Konge (The Lion King på engelsk, ja). Den er så fantastisk søt, fin, vakker, trist, hysterisk morsom og så videre med haugevis av adjektiver. Det er noen av det beste Disney har prestert, og det er ikke lite bra det Disney har skapt. Jeg liker faktisk den dubba versjonen bedre, for det er den norske jeg har vokst opp med. Simba, Mufasa, Sarabi, Rafiki, Zazu, Timon og Pumbaa, Nala, Scar og så videre... Jeg digger hele gjengen. Sangene i filmen er sinnsykt fine, og ja: det kommer fra en som ellers hører på bråkemusikk. Sangene er veldig fint dubbet, også. Det er liksom en film jeg så for første gang når jeg var 2 år gammel, og som jeg digger ennå.

"Hvis verden vil snu ryggen til deg, så snur du ryggen til verden..."
Geniale kommentarer er det også.
Hvis du har lest ned hit, og føler at jeg fremstår som veldig barnslig, så kan jeg informere om at du egentlig har helt rett. (:

Hakuna Matata. Ingen bekymringer.

2 kommentarer:

  1. Jeg er veldig, veldig enig med deg med barneTV. Jeg ser på Fritt Fram hver torsdag nå, det er så koselig. :3
    Jeg savner alle de programmene som gikk før, jeg kan sette meg ned og se på de gamle barneTV-programmene når som helst.

    Også må jeg nevne Løvenes Konge.
    Herregud, jeg elsker den filmen, og toeren også.
    Jeg så den mange ganger da jeg var liten, og jeg gråt hver eneste gang jeg så filmen da Mufasa ble drept av Scar. Det var fryktelig trist, noe jeg fremdeles syns.
    Nå fikk jeg lyst til å sette meg ned å se Løvenes Konge! Så utrolig synd at videoen er ødelagt. -.-'

    Og du vet helt aller først i den første filmen? Den sangen? Circle of Life eller noe?
    Aww... Den er så fin!

    Hakuna Matata! : D

    SvarSlett
  2. Ja, I know!
    ALL HAIL BARNETV! :D
    Og Circle of Life er njudebar. <3 Men jeg har egentlig ingen favoritter, for hele filmen er så ekstremt njudebar.

    SvarSlett