God morgen.

God morgen, kjære deg. Jeg sier god morgen, for det er ingen "god dag" kun en time etter at man sto opp. Det er nemlig min gode kompis Eirik og jeg enige om, her vi sitter på hver vår pc, på hver vår side av Norge. Jeg sto opp så sent i dag fordi jeg demonstrativt la meg til å sove et par timer til da jeg ble vekket klokken 9 i morges - av en svær gravemaskin som sto utenfor vinduet mitt og bråkte som gravemaskiner gjør. Det er sol, det er varmt og det er en relativt bra dag, og allikevel sitter jeg her og deler mine tanker om dette finet været med deg. Sånn kan det gå, når alle i omgangskretsen har forsvunnet til Sverige, England, hytta og you name it - andre steder. Selv skal dagen min gå i litt pakking, for det må jeg visst gjøre ferdig, antipakke-person som jeg er. Jeg skal lese i boken Gutten som hadde svar på alt / Slumdog Millionaire, som filmen er mer kjent som. Jeg skal også komme meg litt lenger i boka Gifted Hands, en summer reading book jeg må lese før jeg begynner på den amerikanske skolen en gang i august. Jeg har ikke noe i mot det, jeg liker å lese bøker. Å forsvinne inn i en annen verden som en annen person har diktet opp, og ikke sanse noe annet enn handlingen i boka. Jeg elsker det. Det samme med virkelig bra sanger, tekstene og melodiene er alt som virker klart, resten av verden er liksom borte de minuttene sangen varer. Nå skal jeg gå ut og fotografere verden, for et slikt humør ble jeg plutselig i. Og jeg skal finne ut hva slags lunefulle eventyr skjebnen har på lager for meg i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar