Luther, Lofoten, Glomma & minusgrader.

Jadda, da sitter vi her igjen og blogger om skole. Funny, isn't it?
Som alle andre skolebarn, så var jeg på skole i dag igjen. Helt grei dag, jeg var mer våken i dag enn i går. Vi hadde også håndballkamp i friminuttet, mot 10. klasse. Jeg kan stille meg først i køen for å gratulere dem med seier, den var ikke akkurat vanskelig å få. Men hei, ikke si at vi ikke prøvde! Det er bare det at 10. klasse-folk er mange meter høyere og veldig mye sterkere enn 8. klasse-folk, så vi har en unnskyldning. En liten en... (:
Mwah, men vi fikk ett mål, og det skal vi mobbe dem for. Eller, nei, det skal vi ikke, for da spiser de oss. Sorry guys. Bli slengt i bakken er tydeligvis en del av håndballspillet, og jeg har fått fornyet respekt for de som driver med det. Det var egentlig hovedpoenget med skoledagen, den håndballkampen. Vi tapte, men morro var'e læll. :D

Når skoleklokka ringte for siste gang var det om å gjøre å skifte raskest mulig, og spurte ut på gressbanen og møte opp på trening. På onsdager trener jeg nemlig rett etter skolen, på banen der, så jeg slipper å gå hjemom. Det er digg, for det er så langt hjem, og så får jeg ut litt energi før leksene. På onsdager løper vi 250, 200 og 150 metere, som er sinnsykt tungt, spesielt når det er minusgrader. Det er som om man stivner allerede ved tanken på at man skal løpe. Men det går bedre og bedre nå! De første gangene jeg løp holdt jeg på å kaste opp etterpå, men nå får jeg igjen pusten relativt fort i forhold. Kondisen suger ennå, men den jobbes sakte men sikkert med. Og noe annet kan jeg ikke gjøre, kan jeg vel? Hvis noen vet en bedre måte å få opp kondis på, please let me know.

Dette blir litt feil, jeg burde egentlig pugge til geografi-prøva som er på fredag. Vi skal kunne plassere diverse byer, elver, fjell, innsjøer, isbreer, fjorder and so on på et kart av vårt kjære fedreland. Martin Luther kan jeg forhåpentligvis, så nå er det bare å krysse fingrene for at det går bra. Jeg få opp karakteren i RLE etter den siste sugne prøven. Jeg vet ikke om jeg har skrevet noe om den prøven så jeg forteller i korte trekk, bare: Jeg hadde egentlig nesten alt rett på den stygge prøven, men jeg hadde byttet om to navn, og mistet derfor 1/4 av maksimum poengsum som førte til at jeg rykket ned to karakterer. Det var litt surt. Jada, det er bare 8. klasse, men skole er viktig for meg, og jeg blir mektig forbanna på meg selv når jeg gjør slike idiotiske ting. Men det skal jeg (forhåpentligvis) ikke gjøre denne gangen. Ønsk meg lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar