Det finnes en fjortiss i meg også.

Varmen er helt uutholdelig når jeg er ute og trener sammen med pappa. Han har en sånn fast runde han løper, som jeg har gitt meg i kast med. Det er ikke det at jeg blir sliten og kreftene tar slutt som er problemet, det er varmen. Det er helt absurd - oppkastfølelse og det suser i hodet, enda jeg ikke en gang er halvsliten. Når brekningene kommer og det svimler, og jeg ikke har vært ute i mer enn 20 minutter, er det på grensen til pinlig. De gamle og bedrevitende sier det er jeg som ikke har vent meg til varmen ennå, og det er derfor det er litt på grensa at jeg pusher så hardt så fort. Jeg tar det fremdeles som et nederlag når gammern klarer runden bedre enn hva jeg gjør, når jeg går på rulleskøyter og han løper. Men uansett hvor fælt det er, så trenger jeg et realt spark bak og komme i gang her, uansett hvor kjedelig det er å trene aleine. I morgen blir det trening innendørs på klubben, så får vi se hva det blir av treningsopplegget han kisen skulle se på.
Jeg har erfart at jenter egentlig aldri har noen unnskyldning for fritidsproblemer og trenger ikke lure på hva de skal finne på når de kjeder seg, det funker alltid å løpe til nærmeste kjøpesenter og svi av litt penger. I mitt tilfelle mammas penger, for mitt eget kort funker ikke i utlandet. SuperMamma/SuperPappa får ta en telefon til vikingene og oppheve diverse sperrer her, føler jeg. I dag kom jeg plutselig i dette megafeminine humøret, og overrasket verden med det sjeldne syn av den røde kjolen på skrotten. Det finnes en liten fjortiss som er opptatt av klær, sminke og hår i meg også. I en butikk fant jeg slik en kul hatt, som jeg syntes var veldig søt. Etter altfor lang tid trasket Kaisa ut av butikken med ny hatt, converse-sko og neglelakk. Sponset av min kjære mor, hva jeg hadde gjort uten mamma og pappa vet jeg ikke. Etter vellyket grillings og ha spist det dobbelte av hva jeg burde ha gjort, er det på tide å gå ut til resten av folket som enda sitter ute og lar myggen frivillig bite. Selv skal jeg erklære krig, og kverke hvert eneste beist som prøver å suge blod fra meg.


Det er vel ikke så rart at kortet går, ting er jo på salg, tross alt.

1 kommentar:

  1. det er varmt i norge og, men vi klager ikke :D

    SvarSlett