På dypt vann. På en bra måte. I think..

Jeg har vært hos rådgiveren på skolen i dag, for å velge fag og slikt. Mange forskjeller, det var jeg klar over, men av slike dimensjoner trodde jeg ikke. Jeg satt der og følte meg veldig liten i den svære stolen og faket hvor selvsikker jeg virket mens jeg latet som om jeg skjønte hvert ord av hva dama sa. Hvordan jeg følte meg innvendig derimot, kan sammenlignes med et aspeløv i full storm. Rådgiveren var veldig hyggelig, effektiv og snill. Jeg likte henne. Jeg hadde vel egentlig forestilt meg å legge lista lavt, men før jeg visste ordet av det var jeg plutselig plassert i Honor Classes og Gifted Classes. Høyeste nivå av klassene, betyr det visst. Prestisjenivået på skolen er høyt, topp 100-lista i USA(?). Men det er egentlig litt deilig, at det blir satt fokus på å være fokusert på skole og gjøre det bra. Nå har jeg tatt meg vann over hodet, må forberede meg på at de første ukene kommer til å bli et helvete. Herover kommer det til å være skole og trening som regjerer livet mitt.. Hei, det hørtes velkjent ut! Kanskje det ikke er så store forskjeller allikevel. Her blir det biology, geometry, french, english, english creative writing, photography, logic-greier og US Government for alle penga! Jappda, folkens, jeg var så heldig at jeg fikk photographyclass! Jeg er veldig glad nå. Positivt er at når jeg kommer tilbake, kommer den norske skolen til å være barnemat. Kommer også til å ha en syk styrke i beina, jeg må nemlig løpe opp og ned trappene mellom hver eneste time. Er det mulig?!

Ser ikke likheten, jeg...

Endra layout igjen, og er ikke helt happy ennå. Men hva synes du? (:

1 kommentar: