Gærning på storshopping.

Snart skolestart for dere kjære vikinger hjemme i Norge - jeg har visst en uke lenger fri enn dere eller noe slikt, tror jeg. Etter møtet med rådgiveren nørdet jeg PCen, var emo med E og hadde en dyp samtale med S. Hyggelige folk det der. Jeg dro på kjøpesenteret med familien og så på fjortisser med shortser halvparten min størrelse, kropp det dobbelte og fire ekstra lag sminke i trynet. Følte meg litt outsider, for å være helt ærlig. Pappa mente jeg så gal ut med hårfrisyren min, mamma mente det var kult. Jeg joiner mamma i denne omgang. Må nok også legge til at jeg føler meg litt mer vel i klærne mine enn hva jeg hadde gjort hadde jeg måtte dra på meg noe av det de andre jentene gikk rundt i. Måtte le litt av dem. Innkjøpene ble to par sandaler, forslaget om å traske rundt i utslitte Converse ble nedstemt med et STORT nei fra de gamle og bedrevitende. Det ble i hvertfall et par gladiatorsandaler og et par vanlige. Det ble også en strikkejakke, knebukser og en t-skjorte som var innmari kule. Bodd for lenge i de samme klærne nå, på tide med noe nytt til samlingen.
Skulle forresten gi crediten for bildene til innleggets fotograf: Det finnes dager lillesøster ikke er helt udugelig med kameraet.


Sikker på at det finnes noen fjortisser der ute som ler av meg også.
Men det er sånn det ska vær, shø!

1 kommentar: