Druknet katt med sauepels.

Da jeg våknet i morges var jeg i et veldig godt humør. Jeg var i et veldig godt humør da jeg for en gangs skyld våknet til riktig tid. Jeg var i et veldig godt humør inntil jeg tittet ut av vinduet og ventet en skinnende sol som skinte forsiktig over hekken og inn til meg, men heller så en grå tåke så tykk at man kunne spise den med gaffel. Dette gjorde at jeg la meg til å sove i ti minutter til, bare for å demonstrere mot det dårlige været. Som resulterte at jeg allikevel kom for sent.
På skolen fikk jeg vite at jeg fikk 5 på engelsktentamen. Læreren sa at andre ville gitt den en 5+, men hun syntes ikke det var det beste jeg kunne skrive. Jeg er enig, men som pappa sa da jeg fortalte han det: "Tenk hardt på hva du kunne gjort bedre i 20 minutter, og se om karakteren blir noe bedre av det." Jeg fikk også vite at norsktentamenen min ikke var noe bra, som jeg også visste og var enig i. Nynorskprøve hadde jeg også, og som alltid ødelegger a'er og e'er. Irriterende, men jeg får ikke gjort noe med det nå. Med mindre jeg bryter meg inn hos læreren og endrer hva jeg har skrevet, men så viktig er det ikke.
Tyrvinglekene gikk av stabelen i dag, og nå er det ganske så nøyaktig ett år siden jeg begynte med friidrett. Jeg har forbedret meg. Det er bra. I dag gikk det ikke så bra, men det funket. Tar det igjen i morgen, sier vi. Da skal jeg befinne meg på friidrettsbanen fra klokken 9 a.m til 9 p.m, eller noe sånt. Ditto med søndagen. Jeg føler det kommer til å bli en uutholdelig lang helg, hvis været skal være slik det var i dag hele helgen. Jeg føler meg som en druknet katt med sauepels allerede nå.

For å være snill med pappa som må stresse rundt for å rekke alle arrangementer jeg deltar på, så skal jeg logge av og sove. Så: Gratulerer til alle med sinnsyke personlige rekorder!

2 kommentarer: