Guds Barn.

Hyttetur til Voss er koselig, men det blir krem på kransekaka når verdens beste familie også er der. Det var ikke en vanlig hyttetur, farmor feiret nemlig bursdagen sin, med dunder og brak. Det ble i hvertfall det ut mot slutten der. Vi spiste på et veldig fint hotell, som lå oppi åsen, på en måte. Det var en kjempefin hage med en helt sinnsykt utsikt. Det var også veldig god mat, og britiske kelnere som forvirret oss. Vi spiste, spilte sjakk (les: jeg så på og prøvde å lære, men ga opp), tok masse bilder, og hadde det kjempehyggelig. Anne Marthe fikk også litt hekta på fotografering, så halvparten av bildene på mobilen min er tatt av henne. Nå er det ikke bare jeg som knipser i vei konstant gjennom dagen, yay us! Da vi kom hjem til hyttene, så var det ut av finstasen og inn i joggebukse og joggesko. Rundt hyttene er det mye skog, så vi "barn" lekte noe de kaller bomgjemsel eller noe slikt på bergensk, som ligner veldig på vår Boksen går. James-Bond-ruller, sniking i lyngen med militær presisjon og løping som om djevelen er i hælene dine er standard moves. I mellomtiden var de mer voksne i familien opptatt med musikkspilling av musikk de yngre generasjoner knapt har hørt om, på høyt volumnivå. Stemmenivået var også veldig høyt. Ikke bare løp vi rundt i skogen som noen galninger, vi lærte også salsa av min kjære kusine som har vært på Cuba, og gikk på hjortesafari (ikke det at vi så noen dyr, da). Jackass-style måtte også kjøres, med turning fra terrassen og ned på gresset. Senere masserte den ene tanten min meg, noe som gjorde insanly vondt, men som var skikkelig digg samtidig. Skikkelige muskelknuter og stramme sener eller noe, var det visst. Mye latter av grimaser og hyling ble det uansett. Vi grillet også, og fant ut at hvis du legger gresstrå på grillen, så kommer det mye røyk og myggen forsvinner, og hvis du legger en ølboks på grillen og det er høy nok temperatur, så smelter den og begynner å brenne. Morsomt! (Vi har visst alle en viss fascinasjon for å se-hva-som-skjer-hvis-vi-gjør-sånn-og-sånn i familien, gitt...) Vi var oppe "en stund" og sov enda lenger dagen derpå. Jeg sov vel stort sett hele dagen i dag/går siden klokken nå snart er 2 a.m. Derfor skal jeg avslutte med å si at jeg gleder meg ordentlig til påsken når jeg kommer hjem fra USA, som i skrivende stund er da jeg vet at hele familien samles sånn igjen. :D

Pyromaner?
Det er i hagen på hotellet, hvor det er et stup på 100 meter bak der.


Mathias taper mot sin veldig-mange-år-yngre-fetter Knut Eirik.

Juni... Snø... Ser du noe som ikke stemmer?

En søt søster og en søt kusine.
Fremdeles kusiner, men kanskje ikke fullt så søte. Vi er nå fremdeles fancy...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar