Mot nye høyder.

Motivasjon er en viktig ting. Det er det som driver oss gjennom dagen, og som får oss til å tenke "jeg fikser dette". Det som gir oss selvtillit nok til å ta det ekstra steget, å gjøre det vi egentlig ikke turte. Det er det som får deg til å gjennomføre det du har satt deg som mål, om det så er å få 6 på nynorsk lekseprøve i substantiver eller om det er å klare 50 push-ups. Det er forskjellige ting, avhengig av hva slags person du er. Hvor jeg finner min motivasjon? Jeg finner den i alt fra han som alltid har ny bråkemusikk til meg, den som alltid har et fint ord og en klem, den som alltid får meg i bedre humør, og til hun som alltid har en latter på lur. Jeg finner den i et smil, et klapp i hendene eller et "kom igjen nå". Jeg finner den i et strengt "skjerp deg" eller "heis deg". Jeg finner den i alle disse småtingene jeg egentlig tar for gitt, men som jeg ikke hadde klart meg uten. Vi trenger alle et spark i rumpa når det er behov for det, et lite dytt i riktig retning. Vi trenger alle en som pusher når vi selv gir opp, en som tror på deg når du selv ikke lenger gidder. Uten motivasjonen - drivkraften til å nå det vi vil - så blir alt litt vanskeligere enn hva det nødvendigvis trenger å være. Når du når målet du har satt deg, vil bare det noen ganger være nok motivasjon i seg selv. Motivasjon nok til å høyne innsatsen litt til, strekke seg enda litt lenger, tøye grensene enda mer. Og hvis den motivasjonen forsvinner, så finnes det alltid en eller annen som vil sparke deg i gang igjen.
Karma smiler, ting går riktig vei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar