Ironisk, eh..?

Mattetentamen unnagjort for i år. One down, two left. Norsk og engelsk blir ingen big deal, right..?
Ikke så mye å si egentlig, flink som jeg er fant jeg ut at neste gang jeg har mattetentamen skal det ikke være motiverende godteri i sekken, men hodepinetabletter. For hodebry blir det nok av når man får oppgaver med X og
π, som vi ikke har gjennomgått en gang. Men nørden fant det ut allikevel, håper jeg. Uff, jeg gruer meg til å få tentamenen igjen. Men det gikk vel egentlig helt OK, tror jeg. Fremdeles har jeg en følelse av at det gikk til helvete, men hei, har jeg over halvparten riktig, så kan jeg ikke få noe dårligere enn tre. Men på den andre siden, får jeg en treer, så legger jeg meg ned og dør. Det er forskjellige mennesker her i verden, og det finnes vel personer som er happy med treer her også. Men fra en femmer til treer, da begynner jeg og grine. Så hvis jeg kommer hylende rundt på skolen og gråter mine bitre tårer, then don't even ask. La oss håpe jeg ikke synker så langt ned.
Norsk og engelsk er igjen. Nynorsk slapp vi unna, latsabber som vi er.

Den eneste dagen jeg droppa trening er alle andre på trening, hvor ironisk er ikke det? Jeg gleder meg til den tiden når alle tentamener og eksamener er over, og alle kan ligge på gresset uten noen stressende siste-minutts pugginger. 31 dager til sommerferie leste jeg et sted. For meg høres det nesten ut som en dødsdom. Haha, det hørtes helt feil ut selv i mitt eget hode, men jeg kom ikke på noe bedre. Jeg skal ikke dø, slapp av. Jeg gruer meg til alle slutter og ikke kommer tilbake. Ungen flytter vekk fra alt kjent og kjært, og så er mye borte når hun kommer tilbake igjen. Selv om det er en once-in-a-lifetime-opplevelse, så kan jeg fremdeles ikke noe for for å få vondt i magen med tanke på hvor mye jeg kommer til å savne alle vennene som er igjen. En del av dem kommer jeg sikkert aldri til å se igjen heller. Åjada, Kaisa kommer til å grine som den sippete ungen hun egentlig er siste skoledag, og hun forventer å få tårevåt klem fra alle kjente.




Nå er jeg skikkelig kald og hakker tenner mens jeg ønsker det var like varmt som for to dager siden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar