Et øye-øyet-øyner-øynene.


//uredigert og sugen kvalitet er konge.


Hei, det er lille julaften i dag. Det gikk opp for meg akkurat nå, egentlig. Jeg hører fuglesang uttafor, sola skinner og da jeg stakk snuten ut i frisk luft for noen minutter siden var det jaggu meg shortstemperatur. Jeg har skrevet hele 2 avsnitt på den derre historien jeg må skrive i ferien (og jeg kommer ikke lenger), hørt på en god venninne fortelle om hvor hyper hun blir av grøt og hvor hun hadde gjort av laderne sine, samt sett på en veldig god kompis sove på andre siden av verden. Jeg mistenker at han sover enda, siden han ikke svarer. Everybody goes "Aww!". Jeg har så herlige venner. Frøken Rotete Grøtspiser og jeg har også diskutert norsk grammatikk, og hvordan man bøyer substantivet "et øye". Vi kom frem til at det kunne være slik som overskriften sier, siden "øyer" blir å assosiere med øyer i havet. Om vi har rett eller ikke, er en annen sak. Nå høres egentlig "øye" veldig rart ut. Si det mange ganger på rad, så høres egentlig hele greia feil ut. Nåvel. Nevnte jeg at jeg er glad i henne og alle andre? God jul'a folkens. :) Nesten ihvertfall.

4 kommentarer:

  1. JEG ER GLAD I DEG OG, STOLTE LSTIK-EIER. <3
    God jul, Kaisaaaaa. Ha det helt strålendefatastisktøft i jula og ikke rot bort ladere. For det er superkjipt.

    ~~ Ms. Rotete Grøtspiser.

    SvarSlett
  2. ... Også tror jeg ikke at det er 'øyner'. Er ikke det et verb? o.o

    ~~ Ms. Rotete Grøtspiser.

    SvarSlett
  3. øye -et; -er/øyne, -a/-ene/øynene

    Ergo, øyer.

    SvarSlett
  4. Ms. Rotete Grøtspiser: God jul til deg også! Og jeg skal prøve å la være. :)
    Tommy: All right, our bad. Spørs litt i forhold til hva slags dialekter og slikt. Men joda, grammatisk er det nok akseptabelt. Skal ikke krangle på det, akkurat, tatt erfaring i betraktning.

    SvarSlett